Öldükten sonra cennete gideceğine kendini inandırmş homo sapiens

,,:
Son çalıştığım işyerinden beni kovdular dolabımi bir çalışan personel açıp içindekileri işletme sahibine söylüyor dolapda alkol vardı dolabı açan personelde 5 vakit namazını isyerinde kılıyor saygı gösterdiğim biriydi namaz kılarken telefonun sesini kisardim kişisel hiçbir sorunumuz olmamıştı aramızda. Böyle bir salaklık yapmazdım dolaba içki koymak gibi işi pek onemsemedigimden bosvermistim. 3 koduyla istifa ettim çıkarılmaya zorlandım.. nasıl bir müslüman'di bu beni işimden etmişti. Bu bahsettiğim olay 15 gün önce gerçekleşti ben onun yerinde olsaydım, beni uyarabilirdim hiç bir işyerinde patron yalakasi olmadım 12 yıldır panik atak ankisiyete ile mücadele ediyorum son 3 senedir de psikiyatri ilaci kullandım müslüman dim ilaç kullandığım süre felsefeye kişisel gelişim kitaplarına merak saldım okudum deist düşüncelere girdim

İşyerindeki o personelin dolabımi açıp beni isimden edisinden sonra dua etmeye oruç tutmaya başladım annem babam her gün 5 vakit namaz kılan oruç tutan insanlar. Önceden anlayış göstermezdim, ateist deist vs kişilere şimdi birazdaha iyi empati kurabiliyorum yaşamam gereken şeylerdi bunlar ama işyerinde ki o personelin dolabımi açmasını bir türlü hazmedemedim 

Sonuç olarak düşüncelerimdeki değişen şeyler; içime Müslümanlık işlemiş farklı bir inancı yaşamak benim için şimdilik zor çünkü kendini öldükten sonra cennete gideceğini zanneden hayatında 1-2 roman bile okumamış  kendini geliştirememiş farklı görüşlere saygısı olmayan  homosapiens'lerin içinde yaşıyorum. Yarın bir gün deist de olurum ateist'de kendi özgür iradem. İslam dinininde güzel yanları var elbette camiye gidip o atmosferi paylaşmak bedenen temiz olduğunu düşündüğünüz insanların içine karışmak dua etmek Arapçayı anlamıyorda olsanız dua iyi niyetle evrene açılan bir frekans oluşturmak ruhen bunlar sizi iyi hissettirecektir evet İslam dinine yöneldim ve psikiyatri ilaçlarını bıraktım hiç bu kadar o ilaçları birakabilecegim aklıma gelmezdi dua edip namaz kılmak şu an için daha basit geliyor kim bilir belki bir gün Ruhani bir güç olduğuma inanıp birisinin dolabını kurcalamak gibi aptalca bir cesaret edinirim 😃😃

Sadece Homo sapiens’in var olmayan şeyler hakkında konuşabildiği iddiası herkesçe kabul edilebilecek bir önerme. Bir maymunu, ölümden sonra gideceği maymun cennetindeki sınırsız muzla kandırarak elinde­ ki muzu vermeye asla ikna edemezsiniz.

Yuval noah harari dünyanın en ünlü tarihçilerinden biri sapiens kitabından alıntıdır. 


Yorumlar